رفتن به نوشته‌ها

امیدوارم پوسترحماسه فاطمیون به دل خانواده‌ شهدای مدافع حرم بنشیند

پوستر مدافع حرم

محمد صابر شیخ‌رضایی طراح پوستر حماسه فاطمیون درباره این پوستر و نشانه‌های به کار رفته در آن توضیح داد.
محمد صابر شیخ‌رضایی طراح پوستر حماسه فاطمیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طراحی این پوستر که به سفارش حوزه هنری خراسان رضوی (مشهد) صورت گرفت، گفت: لوح (پوستر) حماسه فاطمیون که برای هدیه به خانواده‌های شهدای مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون طراحی شده بود در مراسم شب خاطره «حماسه فاطمیون» رونمایی شد.

وی افزود: از آنجا که این مراسم فراخوان و اطلاع رسانی به صورت مجزا داشت و قرار نبود این پوستر جدید صرفا جنبه اطلاع‌رسانی و به عبارتی تاریخ انقضا داشته باشد و نیز با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برای موضوع دفاع و شهادت این عزیزان، غیر از آثار نقاشی از چهره‌های شهدا، اثر درخور توجهی در فضای طراحی و گرافیک خلق نشده بود، تصمیم گرفتم نگاه بصری ویژه و کیفی‌تری در طراحی پوستر اعمال کنم.

شیخ‌رضایی اظهار کرد: برای ارتباط‌بخشی هر چه بیشتر پوستر با موضوع بر آن شدم که برای نمایش دفاع و مقاومت اسلامی و شیعی از ایده تصویری مُشت دستی که در اوج اهتزاز و زندگی است همراه با پرچم‌هایی به رنگ زرد که ملهم از پرچم و شعار مدافعان لشکر فاطمیون است، استفاده کنم. این عناصر تصویری بر فراز ابرها و پیش روی آسمانی که به شب گراییده، تاکیدی است بر خاطره بودن این مراسم و همچنین حرکت پرندگان به طور مجزا تداعی مفهوم هجرت و شهادت را دارند. علاوه بر این، عناصرِ تصویریِ طرح با کتیبه نوشتاری عنوان مراسم همراه شده تا در ترکیبی پرتحرک و پویا و در قابی با نقوش ایرانی، مفهوم سپر و محافظ را تداعی کند.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود وقت در بازه اجرایی کار که از طراحی ایده و ارایه اتودها تا اجرای نهایی بود، پنج روز صرف طراحی اثر شد.

این گرافیست جوان ضمن اشاره به اینکه این‌گونه آثار که به مفاهیم و مصداق‌های والا و آرمانی جامعه می‌پردازند در بازه‌های زمانی مختلف امکان بازنشر و جلب توجه مخاطبان را دارند، بیان کرد: امیدوارم این اثر فارغ از تاثیر و جذابیت آنی و تهییجی بصری، بر دل مخاطبان اصلی کار یعنی مادران و همسران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم نشسته باشد و ما هنرمندان را در توجه و زنده نگاه داشتن یاد و راه عزیزان سفر کرده‌شان، همراه خود ببینند.

مراسم شب خاطره حماسه فاطمیون با حضور حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، میثم مرادی رییس حوزه هنری خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های شهدای مظلوم مدافع حرم لشکر فاطمیون پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه و همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) در سینما آفریقای مشهد برگزار شد.

https://www.mehrnews.com/news/4249019/

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *