رفتن به نوشته‌ها

الگونگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی برای معماران و طراحان

الگونگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی برای معماران و طراحان

کتاب الگونگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی برای معماران و طراحان تألیف آزاد بهمنش به همت انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران در اسفند ۱۳۹۷ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معماری به عنوان یک دانش، همواره در جهت توسعه خود بر استفاده از سایر دانش‌ها تأکید داشته است. در چند دهه اخیر، توجه معماران علاوه بر مباحث زیباشناختی و فلسفی، به علوم رفتاری و به ویژه روانشناسی محیط، جلب گردیده است.

«خلاقیت تکنیکی» و «تفکر و تخیل نوآورانه» به عنوان عناصر اصلی معماری، نقش مهمی در این تغییر و پیشرفت ایفا کرده است. با نگاهی موشکافانه می‌توان ارتباط تنگاتنگ این هنر خلاق با دیگر عرصه‌های هنر و علوم انسانی را کشف و درک نمود.

طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی همچون آئینه محدبی است که به بزرگ نمایی وجوه عوامل مؤثر هنر معماری می‌پردازد. تمام آنچه که در یک ساختار معمارانه وجود دارد، در طراحی و ساخت یک غرفه نمایشگاهی موجود و مؤثر است. همه چیز به شکلی ظریف و فشرده‌تر به نمایش در می‌آید، لذا با قدم گذاشتن در این عرصه می‌توان به شناختی دقیق و جامع از نظام و سیستم‌های معماری در بازه زمانی کوتاه‌تر دست یافت.

در این کتاب با تعریف کلی از نمایشگاه و غرفه‌های نمایشگاهی و نیز اهداف آن؛ روند طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی به روش «ساخت و ساز سفارشی» مورد بررسی قرار گرفته است که می‌تواند به عنوان روشی جهت افزایش خلاقیت هنری و کارآمدی تکنیکی برای مهندسان معمار و طراح باشد.

هدف از نگارش؛ الگونگاری طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی – روش ساخت و ساز سفارشی – است که این دیدگاه، مسیری را برای معماران، طراحان و دانشجویان مهیا می‌کند تا در فضاهای متفاوت و گوناگونی قرار گیرند که هر کدام مستلزم شناخت کافی از سیستم‌های ساختمانی، محیطی و انسانی خاص برای هر پروژه معماری است.

نتایج حاصل از آن را می‌توان به عنوان الگویی مناسب جهت ارتقا سطح تجربه هنری، علمی و عملی معماری قلمداد کرد که در مقیاسی فشرده‌تر و زمانی کوتاه‌تر خود را نمایان می‌کند.

آزاد بهمنش دانشجوی دکترای تخصصی معماری و مدرس گروه معماری و معماری داخلی و مؤلف کتاب روند معماری داخلی است. فعالیت و پژوهش وی در زمینه‌های معماری و طراحی داخلی، معماری غرفه‌های نمایشگاهی، طراحی محیطی و گرافیک معماری است.

کتاب الگونگاری طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی برای معماران و طراحان تألیف آزاد بهمنش به همت انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران در اسفند ۱۳۹۷ به بهای ۵۰,۰۰۰ تومان منتشر شد.

کد خبر 4572143

mehrnews.com/news/4572143

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *