رفتن به نوشته‌ها

شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می شود

شهر صدرا میزبان نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران می شود

شیراز- آیین گشایش نمایشگاه آثار برجسته نقاشان معاصر ایران شنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۰ صبح در سرزمین سبز صدرا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، خلیل حاجی پور مدیرعامل این شرکت از برگزاری نمایشگاه ۹۰ اثر از ۸۰ نقاش معاصر ایران همزمان با هفته فرهنگی شهر صدرا از ۱۰ الی ۱۵ آذرماه خبر داد.

وی گفت: شرکت عمران شهر جدید صدرا به جهت تقویت هویت جمعی و توجه به امور اجتماعی، فرهنگی و هنری شهروندان شهرهای جدید و همچنین در راستای تمهید سپاس و تقدیر از رنج های فرهنگی و کوشش های گرانقدر هنری، طی اقدامی آثار برجسته نقاشان معاصر ایران را به شهر جدید صدرا آورده و در مجموعه سرزمین سبز در معرض دید هنر­دوستان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه همزمان با این نمایشگاه برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه و عکس شهروندان شهر جدید صدرا نیز معرفی می شوند افزود: نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس شهرهای جدید نیز همزمان با ۱۷ شهر جدید کشور، در شهر جدید صدرا برگزار شد که موفق به ثبت عکس ها و فیلم های فاخر و جذابی شد.

وی ادامه داد: در مدت زمان این فراخوان ۲۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شرکت عمران شهر جدید صدرا ارسال گردید که پس از بررسی هیأت ۶ نفره داوران، ۲۰اثر شامل ۱۰ عکس و ۱۰ فیلم به عنوان آثار منتخب معرفی شدند. که این آثار از ۱۰ الی ۱۵ آذر در مجموعه سرزمین سبز صدرا برای بازدید عموم به نمایش درمی‌آیند.

حاجی پور افزود: همزمان با اختتامیه این نمایشگاه، آیین معرفی و تقدیر از آثار برتر بخش فیلم کوتاه و عکس این جشنواره نیز در تاریخ ۱۵ آذرماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه سرزمین سبز شهر صدرا برگزار خواهد شد.

مهدی رنجبر معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این گفتگو این اقدام هنری را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: این رویداد نخستین اقدام منسجم در راستای اهتمام به مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهروندان شهرهای جدید می باشد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، در میان آثار ۸۰ هنرمندی که در شهر جدید صدرا به نمایش گذاشته می شوند، آثار ارزشمندی از هنرمندانی که متاسفانه دیگر در بین مانیستند به چشم می خورد از جمله این فرهیختگان میتوان به صادق تبریزی، بهمن جلالی، استاد منصوره حسینی، فرامرز پیلارام، ایرج زند، پرویز کلانتری و فریده لاشایی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین آثار برجسته از هنرمندان مطرحی که در حال حاضر بصورت جدی فعالیت تجسمی می کنند در این نمایشگاه دیده می شود که مهدی احمدی، حسین احمدی نسب، نصرالله افجه ای، جمشید حقیقت شناس، کیخسرو خروش، خسرو خورشیدی، محسن دایی نبی، حسینعلی ذابحی، گیزلا سینایی، رضوان صادق زاده، رعنا فرنود، نیلوفر قادری‌نژاد، پری یوش گنجی، محمد حسین ماهر، حسین معجونی ، مهرداد محبعلی، محمد معمار زاده، علی ندایی، احمد وکیلی و حسین یاقوتی تعدادی از این هنرمندان هستند.

رنجبر در ادامه افزود: برنامه های جانبی نیز در این نمایشگاه به منظور ایجاد فضای فرهنگی و همچنین افزایش سطح بینش و دانش بصری بازدیدکنندگان محترم برگزار می گردد و در کنار نمایش این آثار، کارگاه های آموزشی از دیگر هنرها مانند عکاسی، نقاشی، معماری، فیلم و گرافیک نیز برگزار می گردد و همچنین برای تکمیل این هفته فرهنگی هر روز عصر اجراهای زنده از گروه های موسیقی استان در محل نمایشگاه خواهیم داشت.

کد خبر 4470700

mehrnews.com/news/4470700

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *