رفتن به نوشته‌ها

طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ

طراحی لوگو و برند

طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ
چرا می گوییم طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ است ؟ زیرا از دید مدیران قدیمی تر ، طراحی لوگو مانند یک تصویر نقاشی شده و نوشتار یک نام تجاری می باشد ، اما مدیران مدرن و حرفه ای ، این موضوع را بخوبی دریافته اند که طراحی لوگو ، اکسیر مفاهیم بی شمار و انعکاس دهنده بنیان یک کسب و کار می باشد .

بعبارت دیگر ، طرح لوگو باید در کسری از ثانیه ، به سه وظیفه اساسی خود عمل کند ، این دو وظیفه عبارتند از :

تغییر مسیر نگاه مخاطب به سوی طرح لوگو یا همان جلب توجه

انتقال مفاهیم مورد نظر
و نهایتا ماندگار نمودن طرح و مفهوم در ذهن بیننده مخاطب طرح
در این مقاله آموزشی ، به این بحث خواهیم پرداخت که چگونه یک طراحی لوگو که در چارچوب های اصولی اجرا شده باشد میتواند یک برند و مجموعه را به اوج موفقیت و نهایت فروش رسانیده و در نقطه مقابل ، نوع غیر استاندارد طرح لوگو، فارغ از هر سطح از کیفیت ، محصول شما را در بازار رقابت بی ارزش و بی اهمیت جلوه دهد .

اولین اثر طراحی لوگو
آیا تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که هنگامی که شخصی را برای بار نخست ملاقات می کنیم ، هر آنچه در نگاه اول از اون در ذهنمان شکل بیرد تا آخر آن رابطه همچنان در فکر ما جاری و باقی می ماند ؟

بله ، دقیقا با توجه به همین نکته که در بالا رفت ، هویت یک برند از طریق طراحی لوگو و سایر اجزاء دیداری که ما جمع آنها را ( هویت بصری برند ) می نامیم ، همان تاثیر اولیه خوب یا بد اما ابدی را در پس ذهن مخاطب برند ایجاد و حک می نماید . حال تصمیم با شماست : دوست دارید شخصی باشید که درهمان لحظه اول دلربایی میکند یا کسی که با وجود کلی تلاش و زحمت ، نمی‌تواند خود را به شخص مقابل نزدیک کند ؟

طراحی لوگو

طراحی لوگو بصورت حرفه ای
احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که کسی را واقعا دوست داشته اید اما نتوانسته باشد به طور کامل اعتماد شما را جلب نماید .

برند تجاری شما نیز ممکن هست دوست داشتنی و جذاب باشد ، اما اگر در قالب های استاندارد پایده سازی نشده باشد ، حرفه‌ای و قابل اعتماد جلوه نخواهد نمود و به تبع آن ، جهت برقراری ارتباط جدی ، منتخب ذهن جستجو گر مخاطب نخواهد شد .

در مقوله طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ ، لوگو ، به خودی خود و یک تنه میتواند سطح برند تجاری شما را کاملا حرفه ای و قابل اعتماد و بازارزش منعکس نماید ، اگر در پس تمام فعالیت های برندینگ خود ، توجه ویژه خود را معطوف بحث لوگو نمایید ، دیگر نیازی نخواهدبود که خیلی تلاش نمایید .

بعبارت دقیق تر :

به جای اینکه وقت ، انرژی و هزینه خود را صرف هزاران موضوع جزئی تر کنید ، بخش خیلی کوچکتری از این زمان و هزینه را به لوگو اختصاص داده ، دقت بیشتری خرج طرح لوگو نمایید و از تاثیرات یک طراحی لوگو حرفه ای بر تمام این سایر جزئیات بهره مند گردید !

لوگو ، رک حرف می زند
آیا تا کنون دیده اید که برندهای برتر و مطرح جهانی ، مطلبی نگارش کرده باشند باشند که در آن ، چرایی موفقیت فروش محصولاتشان را شرح دهند ؟ گاهی اینگونه بنظر میرسد که مشتری این نام های تجاری غول آسا شدن یک موضوع طبیعی است و حتی نیازی به تبلیغ و گشودن باب بحث نیز ندارد . حال چرا؟ زیرا طرح لوگو و هویت بصری این برندها بقدری هوشمندانه و قدرتمند اجرا گردیده که به سرعت قابل شناسایی و تمییز میباشد .

طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ

لوگو ، خوب و بد دارد !
لوگو مانند غذا نیست که نوع بد مزه آن نیز لااقل شما را سیر نماید ، اگر یک برند تجاری فاقد طراحی لوگو باشد ، بسیار بهتر از آنست که از یک طرح غیر اصولی و یا حتی بدتر ، یک طرح مشابه دار استفاده نماد . عکس این موضوع نیز کاملا مشخص است : چنانچه کمی دقت و هوشمندی بخرج دهید و از یک لوگوی اصولی و اختصاصی بهره ببرید ، میتوانید هویت بصری قابل اعتماد و شایسته ای ایجاد نموده ونخستین و البته مهمترین قدم در موفقیت برند تجاری خود را قدرتمندانه بردارید . طراحی لوگو ، پیچیده ترین بخش برندینگ است چرا که همه مفاهیم برند از طریق لوگو انتقال خواهد یافت ، چه خوب ، چه بد .

طراحی لوگو و ارتباط آن با موفقیت یا شکست پروسه برندینگ
تنها مجموعه های انگشت شماری هستند که پی به اهمیت موضوع ( لوگو ) برده واز آن بعنوان فرصتی بی بدیل در این آشفته بازار تجاری استفاده کنند . هنگامی که همه رقبای شما غافل از این موضوع بسیار مهم ، تنها به روش های هزاران سال پیش بازار متکی و مکفی اند ، شایسته است شما از این فرصت بهره جسته و با یک عملیات هوشمندانه برندینگ و در صدر آنها ، بحث طراحی لوگو ، نام تجاری خود را به شکلی اصولی مطرح نموده و از رقبای خود پیشی بگیرید .

نگارنده : تیم تحریریه لوگونگار

logonegar.com

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *