رفتن به نوشته‌ها

فضای آکادمیک هنر یزد مناسب نیست/بودجه حوزه هنری زیر یک‌ میلیارد

فضای آکادمیک هنر یزد مناسب نیست/بودجه حوزه هنری زیر یک‌ میلیارد

یزد ـ رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه تربیت هنرمند در حوزه هنری مقوله پیچیده‌ای است و جنس هنر در حوزه هنری متفاوت است، گفت: فضای آکادمیک هنر در یزد چندان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق کوچک زاده ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در یزد مسئله اصلی هنر بحث آموزش است، اظهار داشت: در همه رشته‌های هنری اساتید خوب نداریم و بسیاری از رشته‌های هنری نیز در دانشگاه‌های یزد دایر نشده بنابراین فضای آکادمیک هنر در یزد چندان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه اگر در زمینه هنر، فضای علمی خوب به وجود نیاید، ادامه کار با اختلال مواجه می‌شود، افزود: هر جا هنر جایگاه و پایگاهی دارد، دانشگاه هنر آنجا قوی ظاهر شده اما در یزد شرایط اینگونه نیست ضمن اینکه آموزشگاه‌های خصوصی نیز نتوانسته‌اند کمبودهای این بخش را جبران کنند.

کوچک زاده عنوان کرد: در عین حال، در دهه ۹۰ رویش‌های خوبی در زمینه هنر صورت گرفته و گرافیک، موسیقی و فیلم اتفاقات خوبی رقم خورده که امیدواریم این روند استمرار پیدا کند.

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: تربیت هنرمند مقوله پیچیده‌ای است و در حوزه هنری نیز جنس هنر متفاوت است با این وجود هر سال دو تا سه هنرمند جدید در عرصه‌های مختلف معرفی شده‌اند.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: البته استعدادهای خوب در استان بسیار است اما توان ما تاکنون فعالیت در حد شهرستان یزد بوده و در مورد شهرستان‌ها سستی کرده‌ایم اما معتقدیم در شهرستان‌های استان، استعدادهای هنری بسیاری داریم که باید شناسایی و شکوفا شود.

  1. وی با اشاره به اینکه در حوزه هنر گرافیک، گرافیست‌های خوبی تربیت شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به امید کُردی اشاره کرد که جایزه اول جشنواره میانمار را دریافت کرد و جهانی شد، گفت: در عرصه موسیقی نیز به همین ترتیب عمل شد و اجراها و جشنواره‌های خوبی انجام شد و اکنون در همه سازها نوازنده داریم اما باید کیفیت کارها تقویت شود.

کوچک زاده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد بودجه حوزه هنری یزد عنوان کرد: حوزه هنری یزد ۱۳ کارکنان دارد و حقوق و مزایای کل این پرسنل به اضافه تمام اقداماتی که در حوزه هنری انجام می‌شود، با بودجه‌ای زیر یک میلیارد تومان صورت می‌گیرد و کل این بودجه نیز از استان دریافت می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست به اقدامات انجام شده در طول سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: برپایی محافل قندشکن با سیاست تولید شعر طنز، برگزاری شب خاطره دفاع مقدس به طور مستمر، برگزاری نمایش‌های خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتشار رمان و شعر و ده‌ها برنامه دیگر، حاصل تلاش یک ساله هنرمندان فعال در حوزه هنری استان یزد بوده است.

کوچک زاده همچنین به تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان یزد پرداخت و افزود: دیدار هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان یزد با آیت‌الله ناصری، رونمایی از ماکت کتاب خاطرات آیت الله ناصری امام جمعه یزد، دیدار با خانواده معظم شهید هنرمند سید جلیل ساداتی، اجرای نقاشی دیواری اثر هنرمندان یزدی با رویکرد گام دوم انقلاب، رونمایی از کتاب‌های تولیدی حوزه هنری استان یزد و … بخشی از برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 4585096

mehrnews.com/news/4585096

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *