رفتن به نوشته‌ها

متخصص طراحی آرم

متخصص طراحی لوگو
امروز با یک مقاله آموزشی دیگر در زمینه آموزش طراحی لوگو در خدمت شما بزرگواران و یاران همواره لوگونگار هستیم .

از آنجا که دوستان زیادی با لوگونگار تماس میگیرند و کاملا مشهود است که علاقه وافری به بحث طراحی لوگو ، نمادسازی ، طراحی آرم و برندینگ دارند و درخواست برگزاری دوره های آوزشی را مطرح میسازند ، بر آن شدیم تا در یک مبحث کوتاه ، در خصوص این شاخه از طراحی برند مطالبی را درمیان بگذاریم . باشد که گوشه ای از سوالات این عزیزان را پاسخ گفته باشیم تا با دیدی جامع تر در این خصوص تصمیم گرفته یا طی طریق نمایند .

این مقاله آموزشی بصورت خلاصه وار در خصوص حرفه طراحی لوگو یا طراحی لوگو حرفه ای مطالبی را در بر خواهد داشت .

در یک نگاه جامع ، طراحی لوگو شاخه ای بنیادین است از پروسه ای عظیم تر به نام برندینگ . بعبارتی دیگر ، طراحی لوگو رودیست که نهایتا به دریای وسیع برند میرسد و در آنجا و در ادغام با سایر فاکتورهای برند ، اعم از شعار برند ، روابط عمومی ، محصول ، کیفیت ، توزیع و جمیع المانهایی که رفتار یک برند را توصیف خواهد کرد ، میتواند خود را به نمایش بگذارد .

مثال رود و دریا از آنجا آورده شد که لوگو هر چند شخصیتی مستقل دارد و پروسه ای مجزا در تولید و طراحی ، اما در نهایت در ترکیب با سایر اجزاء برند است که میتوان عملکرد آنرا سنجید و به آن نمره داد . چه بسا یک لوگوی متوسط ( نه ضعیف البته ) که با سایر عملیات برندینگ وجه خوبی به نمایش گذارد و یا برعکس ، یک لوگوی حرفه ای که طی عملیات ضعیف برندینگ ( چه کم – چه بد و چه عدم پرداختن به برندسازی ) نتواند آن پتانسیل حقیق خود را به معرض نمایش بگذارد و نهایتا یا دیده نشود یا آنچه میتوانست باشد برایش رقم نخورد .

طراحی لوگو

علوم مورد نیاز در طراحی یک لوگو حرفه ای

در طراحی لوگو حرفه ای و حرفه طراحی لوگو ، به چند تخصص مختلف اما مکمل هم نیاز خواهیم داشت . بعبارتی تخصص های مرتبط . دانش طراحی لوگو معمولا نمیتواند توسط یک شخص گرداوری شود چون شما یا میتوانید در علوم مدیریتی خبره باشید یا یک استاد گرافیک شوید یا یک طراح خبره ! محدودیت های زمانی و مکانی و هچنین تخصصی و تخصصی شدن هر روزه علوم به ما اجازه نمیدهد در چند رشته به مقام استادی برسیم بخاطر همین موضوع است که در تیم های تخصصی طراحی لوگو ، افراد با تخصص های متفاوت گرد هم می آینتد تا با اشتراک گذاری دانسته های خود ، خروجی دقیق و چشم نوازی به مشتری خود ارائه دهند .

به خاطر داشته باشید تقریبا غیر ممکن است که تنها یک شخص بتواند یک لوگو به معنای واقعی خلق کند . اگر هم ابن اتفاق رخ بدهد قطعا با یک نقص از این سه مورد خواهیم بود :

نقص در عملکرد تجاری لوگو ( که معمولا بعد از استفاده نمایان می گردد )
نقص در طراحی یا اجرا
کمبود در ایده پردازی و خلاقیت

متخصص طراحی لوگو

این دانش های مورد استفاده و نیاز به چند بخش عمده تقسیم میشوند که در ادامه تتیتر وار به آنها اشاره خواهیم نمود :

مدیریت بازرگانی : برای آنالیز مجموعه ، هویت برند – چشماندازهای برند – مخاطب شناسی – تحلیل بازار هدف برند از این تخصص در حرفه طراحی لوگو بهره می جوییم .

و در یک کلام : ارائه یک تعریف از شخصیت برند ، محلی جولان آن و قصه ای که برند میخواهد آنرا برای دسته مخاطبین خود تعریف کند .

ایده پردازی : برای استفاده از داده های مدیریتی و خلق ایده های ناب برای طراحی لوگو .

ایده پرداز در لبه تیغ حرکت می کند : یعنی در عین حال که باید دقیقا به داده های مدیریتی و فنی توجه کند ، میبایست آنها را در خلاقیت محض تولید کند بگونه ای که تا بحال هیچکس آنرا به این شکل انعکاس نداده .

مثالی در این مورد : اگرصد ضخص ایده پرداز حرفه ای در یک جلسه حضور داشته باشند و بنا باشد همگی روی یک پیام کار کنند در نتیجه باید برای همان یک موضوع ، یکصد ایده کاملا متفاوت و جدید بدست آید .

طراحی دستی و خوشنویسی : جهت پیاده سازی ایده ها در خلاقاه ترین شکل ممکن و البته دقیقا مطابق نیازهای ایده پردازان .

طراح برای اینکه لوگو به معنای واقعی کلمه (( طراحی )) شود و خوشنویس برای اجرای تایپوگرافی ها و لوگوتایپ ها با اشراق بر تمام زوایا و اصول خطاطی فارسی یا لاتین به نحوی که در عین حال که با یک طرح خلاقانه روبرو باشیم ، از بعد فنی نیز با اشکالی در طراحی یا خوشنویسی لوگو مواجه نگردیم .

گرافیک کامپیوتری : جهت انتقال طرح ها از کاغذ به کامپیوتر ، رفع نواقص طرح ها و تحویل طرح به سفارش دهنده .

گرافیست ها باید ( صد در صد ) به تخصص خود احاطه داشته و نواقص طراحی دستی را در این مرحله رفع و به گفتاری دیگر طرح دستی را به مرحله کمال رسانده و طراحی لوگو را در کامل ترین شکل خود به مجموعه ارائه دهند .

معمولا در این زمینه از برنامه های برداری ( وکتور ) استفاده میشود که برنامه های CorelDraw و Adobe Illustrator از جمله معروفترین و بهترین این دست نرم افزارها به شمار می آیند .

نگارنده : تیم تحریریه لوگونگار

logonegar.com

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *