رفتن به نوشته‌ها

هویت بصری مهم ترین ویژگی هنری نهمین جشنواره فیلم «وارش» است

هویت بصری مهم ترین ویژگی هنری نهمین جشنواره فیلم «وارش» است

مدیر هنری نهمین جشنواره «وارش» بیان کرد استفاده از المان سقاتالار در پوستر برای رسیدن به هویت بصری متمایز از سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش»، حامد بارئی طبری مدیر هنری نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» گفت: برندسازی بصری را باید مهم‌ترین اتفاق این دوره از جشنواره فیلم «وارش» دانست. سعی کرده‌ایم با توجه به دوره‌های گذشته این رویداد به شکل و شمایل واحد و منحصر به فردی برسیم که «وارش» را از سایر جشنواره‌ها از نظر هویت بصری متمایز کند.

  1. وی بیان کرد: در این دوره همچنین سعی کردیم المان‌های جشنواره را ساده سازی کنیم. در دوره‌های قبل جشنواره از نظر بصری هویت‌های متفاوتی داشت که همگی با ریل گذاری در دوره نهم به فضایی واحد می رسند و می‌توانند در دوره‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این فضاها شامل طراحی لباس، هویت رنگی، مواد تبلیغی، گرافیکی، نوشتاری و به طور کلی همه المان‌های تصویری جشنواره می‌شوند و آبی و زرد هم ۲ رنگ مکملی هستند که به عنوان رنگ‌های غالب در این بخش کاربرد دارند.

بارئی طبری که طراحی پوستر اصلی و پوستر بخش‌های جنبی جشنواره را نیز برعهده داشته است، با اشاره به همخوانی و تناسب مضامین جشنواره با هویت بصری آن عنوان کرد: بومی سازی همچنین از دیگر معیارهایی بود که در طراحی فضاهای جشنواره در بخش هنری مدنظر داشتیم. سعی کردیم در پوستر اصلی از المان ویژه ای که مربوط به خطه شمال کشور باشد استفاده کنیم که سقاتالارهایی در خطه مازندران است که پر از نقش و نگارهای مذهبی، اسطوره‌ای و حماسی است و در عین حال در زندگی روزمره مردم کاربرد دارد. این همان هویتی بود که به دنبالش بودیم و می‌خواستیم در عین روزمره بودن به معرفی هویت ساکنان شمال کشور و خطه مازندران بپردازد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» به دبیری مهدی قربانپور از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت امسال در استان مازندران برگزار می‌شود.

کد خبر 4583483

mehrnews.com/news/4583483

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *