رفتن به نوشته‌ها

۵۰ هنرمند در ورکشاپ گرافیکی «طوفان شن» شرکت می‌کنند

 ۵۰ هنرمند در ورکشاپ گرافیکی «طوفان شن» شرکت می‌کنند

بیرجند- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰ هنرمند از ۶ استان در ورکشاپ گرافیکی «طوفان شن» شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد براتی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ورکشاپ تخصصی گرافیک «طوفان طبس» در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان‌جنوبی و دبیر اجرایی ورکشاپ تخصصی «طوفان شن» بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف حوزه هنری جریان‌سازی است، می‌خواهیم در قالب هنر واقعه طبس را به تصویر بکشیم.

براتی ادامه داد: این ورکشاپ گرافیکی با حضور ۱۵ تا ۲۰ هنرمند از استان‌های کرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و ۳۰ هنرمند از خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده در پنجم اردیبهشت ماه در سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: به نفر اول برگزیده در این برنامه ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم هفت میلیون ریال و به نفر سوم نیز پنج میلیون ریال اعطا می‌شود.

مجید نصری، مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: جشنواره سرود خاوران با هدف شناسایی افراد مستعد و تولید آثار فاخر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال فایل تصویری گروه‌های سرود برای ارزیابی و انتخاب تا ۲۵ فرودین ماه است، بیان کرد: گروه‌های سرود باید با اجرای پاتوقی (اجرا در محل‌های عمومی چون مسجد و پارک) و تهیه فیلم و ارسال آن برای شرکت در جشنواره اقدام کنند.

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان‌جنوبی یادآور شد: انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف، استکبار ستیزی، رونق تولید، وحدت اقوام ایرانی، نماز و زندگی بدون ربا از محورهای این جشنواره است.

مجتبی پسندیده مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این نشست از برگزاری جشنواره تئاتر مسجد خبر داد و گفت: روند برگزاری این جشنواره ۶ ماه طول می‌کشد که در این مدت برای علاقمندان در هفته اول اردیبهشت و هفته اول خرداد کارگاه بازیگری برگزار می‌کنیم.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره تئاتر مسجد در خراسان‌جنوبی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 4584631

mehrnews.com/news/4584631

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *