رفتن به نوشته‌ها

۵ پروژه عمرانی فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

۵ پروژه عمرانی فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از افتتاح پنج پروژه فنی و حرفه ای طی ایام دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوشایند پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آموزش های ارائه شده در بخش دولتی و غیر دولتی مراکز فنی و حرفه ای بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری در بخش دولتی سه میلیون و ۶۱ هزار و ۶۴۲ نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۹ هزار و ۷۱ نفر دوره در بخش دولتی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال جاری شش درصد رشد داشته است.

خوشایند با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بیان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزش علمی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تعهد استان در اجرای این طرح برای ۵۸۰ نفر بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای ۶۱۹ نفر اجرایی شده است.

افتتاح دپارتمان تخصصی گوهر شناسی و گوهر تراشی

خوشایند با اشاره به طرح قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری این طرح در ۵۳ حرفه به تعداد دو هزار و ۷۱۶ نفر دوره در پادگان ها برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: پنج هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون ادواری سربازان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، هزار و ۳۶۷ نفر قبول شده اند.

وی اجرای طرح بروز رسانی کارگاه های فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری دانست و گفت: در این راستا کارگاه های منتخب با استفاده از کمک های بلاعوض کشور چین تجهیز شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: همچنین دپارتمان تخصصی گوهر شناسی و گوهر تراشی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در فردوس راه اندازی شده که طی دهه فجر به بهره برداری می رسد.

اجرای طرح مهارت ایران

خوشایند از اجرای هجدهمین المپیاد ملی مهارت خبر داد و اظهار کرد: این المپیاد با هدف کشف استعدادهای حرفه ای جوانان، ایجاد انگیزه در بین جوانان برای کسب مهارت و فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی هزار و ۲۹۰ نفر در ۲۳ حرفه ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۰۷ نفر در ۲۹ حرفه نمره قبولی را کسب کرده اند.

خوشایند با بیان اینکه در مرحله استانی ۳۶ نفر در ۱۸ حرفه نمره قبولی را کسب کرده اند، اظهار کرد: همچنین در مرحله کشوری سه مدال طلا در رشته های فناوری آب، نجاری و تعمیر و نگهداری ماشین های سنگین، یک مدال نقره در رشته اتصالات چوبی و یک دیپلم افتخار در رشته فناوری طراحی گرافیک داشته ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ حداقل ۱۰ دبیرستان های دوره متوسطه و ۱۰۰ درصد مدارس هیئت امنایی و مدارس و مراکز غیر دولتی کلیه استان ها تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و ممشاوره شغلی دانشجویان

خوشایند ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی- آموزشی دانشجویان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: همچنین در سال جاری ۱۲۵ هزار نفر ساعت و ۴۵۰ نفر دوره آموزش ها طرح کارآفرینی اجتماعی را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر بیان کرد: بهره برداری از کارگاه های جدید شهرستان های درمیان و بیرجند با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال، بهره برداری از مرکز آزمون آنلاین شهرستان سربیشه و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه بیرجند و افتتاح مرکز جوار کارخانه کویر تایر از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.

خوشایند بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی، برگزاری جشنواره غذاهای محلی در نهبندان، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کارکنان و برگزازی نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر است.

کد خبر 4525983

mehrnews.com/news/4525983

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *