رفتن به نوشته‌ها

برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین برای خبرنگاران

خبرنگار

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: برای نخستین‌بار در کشور دوره‌های آموزشی آنلاین برای خبرنگاران به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فردین کمانگر اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و پس از دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد که در سال جاری و به صورت یکپارچه دوره‌های آموزشی آنلاین برای خبرنگاران سراسر کشور برگزار شود .

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره اولویت‌ کاری این خانه بیان کرد: با توجه به ضرورت آموزش در حوزه رسانه، خانه‌های مطبوعات کشور باید در سال ۹۷ ارائه آموزش‌های نوین را در اولویت کاری قرار دهند .

او اضافه کرد: با توجه به ورود تکنولوژی‌های نوین در عرصه رسانه و ظهور رسانه‌های نوین، ضروری است در راستای ارتقای سطح آگاهی، دانش و تخصص فعالان این حوزه، کارگاه‌های آموزشی نوین در سطح کشور برگزار شود .

کمانگر گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید ویژه‌ای برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی به صورت آنلاین دارد تا سطح وسیع‌تری بتوانند از این آموزش‌ها بهره ببرند .

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور اظهار کرد: عصر حاضر عصر سلطه اطلاعات و ارتباطات است. جامعه اطلاعاتی جدید، ظهور پدیده‌های نوین در همه حوزه‌ها و حیطه‌های زندگی و فردی و جمعی است که وجه مشترک آن‌ها همه‌گیر شدن رسانه‌های تقویت‌شده سنتی و نوین ارتباطی و محتوای آن‌هاست .

او ادامه داد: بنابراین تخصصی‌تر شدن رسانه‌های سنتی و نوین ضرورت ارائه آموزش‌های نوین در حوزه رسانه را دوچندان کرده است که باید در جهت ارتقای کمی و کیفی رسانه‌های کشور گام برداشت .

وی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای یکی از مباحثی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد .

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در پایان گفت: کارگاه‌های اموزشی فضای مجازی، موبایل ژورنالیست، شبکه‌های اجتماعی، اقتصاد رسانه، عکاسی خبری، مدیریت پرتال و سایت و گرافیک و طراحی جزو اولویت‌های کاری خواهد بود و سمت و سو دادن کارگاه‌های آموزشی به آموزش رسانه‌های نوین است.

https://www.isna.ir/news/97013011690/

منتشر شده در آخرین های گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *